23-12-2010, 15:06
Me pasó el mismo problema. Tengo una disco duro externo, Ultramax Pro de Iomega. Trae dos discos duros de 750 Gb cada uno, pero de origen viene en formato FAT32, lo cual limita la cantidad de información que se graba. Decidí formatearlo y no se podía. Estuve alrededor de 8 horas intentando.
Finalmente lo conecté a otra computadora que tiene todavía el sistema operativo 10.4 (Tiger). Con la utilidad de discos intenté formatearlo como dicen las instrucciones del manual:
Make sure you have copied any needed files to another location.
Select Applications → Utilities → Disk Utility
In the left hand column, click on the drive icon for the Iomega Hard Drive. Make sure you click on the high level orange drive icon, not the second level volume icon.
Select the Partition tab.
Change Volume Scheme from Current to 1 Partition.
Select the format type from the Format drop-down menu.
If you plan to use the drive only on your Mac, select Mac OS Extended (Journaled) (recommended) or Mac OS Extended.
If you plan to use the drive cross-platform, select MS-DOS File System for a FAT32 format. Note the FAT32 limitations below.
Click on the Options button.
Select the type of partition you want to use:
GUID Partition Table for bootability on an Intel-based Macintosh computer
Apple Partition Map for bootability on a PowerPC-based Mac
Master Boot Record if you will use the drive on a PC as well as your Mac. Use this option ONLY if you selected PC-DOS as the format type.
CAUTION! In most cases, the computer will fail to format the drive as a Mac OS Extended (HFS+) partition using Master Boot Record. For best results, always choose GUID Partition Table (Intel) or Apple Partition Map (PowerPC).
Click OK.
Click Apply (10.5-10.6) or Partition (10.4). The drive is ready to use when the format completes.
Hice todo pero no funcionó. Entonces me pasé a la pestaña Borrar, le asigné un nombre, le puse MacOS Plus con registro, le quité la opción de cargar Drivers para el sistema operativo 9, ¡y listo, ahora ya tengo disco (RAID 0, porque es la configuración que tiene atrás el disco duro externo) y en formato MacOS Plus :wink:
Espero le sirva a alguien, pues fue muy frustrante no poder solucionarlo después de tantas horas.
Saludos
Finalmente lo conecté a otra computadora que tiene todavía el sistema operativo 10.4 (Tiger). Con la utilidad de discos intenté formatearlo como dicen las instrucciones del manual:
Make sure you have copied any needed files to another location.
Select Applications → Utilities → Disk Utility
In the left hand column, click on the drive icon for the Iomega Hard Drive. Make sure you click on the high level orange drive icon, not the second level volume icon.
Select the Partition tab.
Change Volume Scheme from Current to 1 Partition.
Select the format type from the Format drop-down menu.
If you plan to use the drive only on your Mac, select Mac OS Extended (Journaled) (recommended) or Mac OS Extended.
If you plan to use the drive cross-platform, select MS-DOS File System for a FAT32 format. Note the FAT32 limitations below.
Click on the Options button.
Select the type of partition you want to use:
GUID Partition Table for bootability on an Intel-based Macintosh computer
Apple Partition Map for bootability on a PowerPC-based Mac
Master Boot Record if you will use the drive on a PC as well as your Mac. Use this option ONLY if you selected PC-DOS as the format type.
CAUTION! In most cases, the computer will fail to format the drive as a Mac OS Extended (HFS+) partition using Master Boot Record. For best results, always choose GUID Partition Table (Intel) or Apple Partition Map (PowerPC).
Click OK.
Click Apply (10.5-10.6) or Partition (10.4). The drive is ready to use when the format completes.
Hice todo pero no funcionó. Entonces me pasé a la pestaña Borrar, le asigné un nombre, le puse MacOS Plus con registro, le quité la opción de cargar Drivers para el sistema operativo 9, ¡y listo, ahora ya tengo disco (RAID 0, porque es la configuración que tiene atrás el disco duro externo) y en formato MacOS Plus :wink:
Espero le sirva a alguien, pues fue muy frustrante no poder solucionarlo después de tantas horas.
Saludos